Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Έντγκαρ Άλλαν Πόου: «Μόνος»

Πρωτότυπο ποίημα:
"Alone".
Γράφτηκε το 1829 και πρωτοδημοσιεύτηκε το 1875.

Ο Edgar Allan Poe.

«ΜΟΝΟΣ»

Από την ηλικία την παιδική
δεν ήμουν όπως οι άλλοι· όπως αυτοί
είδαν, εγώ δεν είδα· από κοινή
τα πάθη μου δεν άντλησα πηγή
ούτε απ' την ίδια ετράβηξα τη θλίψη.
Δε μπόραγε η καρδιά μου να ξυπνήσει
εκεί που υπήρχε της χαράς ο τόνος 
Σ' ό,τι ποτέ μου αγάπησα ήμουν μόνος.
Τότε -ήμουν παιδί- σε μιας πολύ θυ-
ελλώδους ζωής την χαραυγή γεννήθη
απ' του καλού και του κακού τα ερέβη
το μυστήριο που ακόμη με δεσμεύει 
Απ' την κρήνη ή από τον άγριο ποταμό
απ' του βουνού τον πορφυρό γκρεμό
απ' τον ήλιο που μου τύλιξε το σώμα
με το χρυσό τού φθινοπώρου χρώμα
από την αστραπή στον ουρανό
καθώς γύρα μου επέταξε· από
τον κεραυνό και τη νεροποντή
κι από ένα σύννεφο που πήρε τη μορφή
(ενώ τα Ουράνια ήταν γαλανά)
δαιμόνου ενός στα μάτια μου μπροστά.

Μετάφραση στα ελληνικά: 
Άρης Φίλιππας


~

Tags: Edgar Allan Poe Έντγκαρ Άλλαν Άλαν Πόε Πόου Μόνος Μονος Ποίηση Ποίημα Ποιήματα Poems Poetry Alone Poetry Sadness Μετάφραση Μεταγραφή Ελληνικά Άρης Φίλιππας Posthumously Published Μεταθάνατον Poem Sadness Melancholy Μελαγχολία Θλίψη Λύπη Θάνατος 1829 1830 1875

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Feel free to hate.